Ursula Biemann svájci videóművészt és kutatót régóta foglalkoztatja az erőforrások, a népek és az információ ökológiája, azok egyenlőtlen eloszlása. A Forest Law című (2014) kétcsatornás videóinstalláció Paulo Tavares brazil építésszel és várostervezővel közreműködésben valósult meg, aki az amazóniai térség ökopolitikáját és az őslakosok ellenállását tanulmányozza.
A Forest Law Biemann és Tavares az ecuadori esőerdők olajkitermelő és bányászati határvidékén végzett kutatásaira támaszkodik. Az Amazonas ártere és az Andok-hegység által határolt térség a biodiverzitás és az ásványi anyagok szempontjából a Föld egyik leggazdagabb régiója, ám jelenleg nagy nyomás nehezedik rá a nyersanyagok nagyléptékű kinyerésére irányuló tevékenységek drámai intenzitása miatt. A mű középpontjában egy olyan korszakalkotó per áll, amelyet a közelmúltban nyertek meg az ecuadori síkságon élő Sarayuku őslakosok, akik az „Élő erdő” kozmológiájának a közösség fennmaradásában játszott központi szerepére építették ügyüket.