Kategóriák
Slow Motion

Kedvcsináló kisfilm a kiállításhoz

Interjú a kurátorokkal és a művészekkel a kiállítás megnyitóján, 2021. július 13-án.

Kategóriák
Slow Motion

Oto Hudec: Koncert egy kukoricacsőhöz és egy szőlőfürthöz

Kategóriák
Slow Motion

Szabó Eszter Ágnes: ZOOMYout, 2020

A művész videó-performansza a Lassú élet. Radikális hétköznapok című kiállításhoz.

Kategóriák
Slow Motion

A munka nélkül töltött idő – Így készült Kaszás Tamás Aldo Leopold-padjának felirata

Kategóriák
Slow Motion

Diana Lelonek lassú hangjai (audio)

Diana Lelonek alkotása, amelyet a Lassú élet. Radikális hétköznapok című kiállításra beválogattunk, az ember és a természet kapcsolatát vizsgálja. Az Élő dolgok központja című projektében a művész az élet olyan új formáit veszi górcső alá, amelyek az emberi túltermelés eredményeiként jöttek létre. Ezeknek az új élőlényeknek természetes élőhelyeivé váltak a túltermelés termékei.

Diana Lelonek a művészeti gyakorlatában többek között hanggal is foglalkozik. Az audióprojektjei között szerepel a Melting Gallery, mellyel az olvadó gleccserek hangja révén kívánja felhívni a figyelmet a globális felmelegedésre. Az Endling a madarak archív audiófelvételeinek összeállítása, amelyekből néhány fajt már kihaltnak tekintenek. A Nightingale Concert (Luscinia luscinia) arra buzdít bennünket, hogy nézzünk körül, és a nagyvárosok legzsúfoltabb helyein is keressük a szépséget. Ezek a hanginstallációk arra ösztönöznek bennünket, hogy lassítsunk, és merüljünk bele a természet hangjaiba, gondolkodjunk el azon, milyen kapcsolat fűz minket a körülöttünk lévő világhoz. (J.E.)

SoundCloud linkek a művész jóvoltából

Alábbi szövegek: Diana Lelonek

Kategóriák
Slow Motion

Oto Hudec legújabb munkájáról

Oto Hudec szlovák képzőművész We are the Garden c. legújabb munkája egy férfi és egy gyerek történetét meséli el, akik magányosan élnek egy disztópikus jövőben. A természet és az ember között megszakadt kapcsolatot egy a házukhoz tartozó üvegház szimbolizálja, mely zárt bioszféraként látja el otthonukat tiszta levegővel. Az élet korábbi feltételei ugyan megszűntek létezni, a legszorongatóbb érzés mégis a társadalomtól való elszakítottság, az izoláció és a végtelen magány. A mű valóság és fikció határán mozog, a kis faház, a kert és az üvegház valóban létezik egy Kassa melletti eldugodt területen.

Az alábbi személyes hangvételű videóban a művész a koronavírus időszakában átélt érzéseiről vall, hogyan vált a művében megidézett disztópikus világ valósággá, az embertársainktól való elszigetelődés és kényszerű izoláció mindennapjaink részévé.

Kategóriák
Slow Motion

Syporca Whandal interjú

 

Megkértük a kiállításban résztvevő alkotókat, hogy pár mondatban reflektáljanak a vírus által átalakított helyzetre. Ez a videó-performansz Syporca Whandal válasza.

Kategóriák
Slow Motion

Petra Maitz

A Lady Musgrave Korallzátony
Rövid videós bemutató a projekt alkotói folyamatáról

készítette: a perui Goethe Intézet (2014)

 

Kategóriák
Slow Motion

Syporca Whandal

Punk konyha fanzine kalózkiadás

Az animáció Szabó Eszter Ágnes és Syporca Whandal azonos című fanzine-je alapján készült. Az eredeti, közel negyven oldalas fanzine magyar és angol verziója megtekinthető lesz a kiállításon.

animáció: Syporca Whandal
fanzine szöveg: Eszter Ágnes Szabó
fanzine grafika: Syporca Whandal
zene: Zuriel Waise
loopok, minták: Syporca Whandal
szintetizátor-harmonika,
harang, szerkesztés: Baján Simon Lázár

Kategóriák
Slow Motion

Oto Hudec

Concert for a Corn Cob, Concert for a Bunch of Grapes

Kategóriák
Slow Motion

Ursula Biemann & Paulo Tavares

Ursula Biemann svájci videóművészt és kutatót régóta foglalkoztatja az erőforrások, a népek és az információ ökológiája, azok egyenlőtlen eloszlása. A Forest Law című (2014) kétcsatornás videóinstalláció Paulo Tavares brazil építésszel és várostervezővel közreműködésben valósult meg, aki az amazóniai térség ökopolitikáját és az őslakosok ellenállását tanulmányozza.

A Forest Law Biemann és Tavares az ecuadori esőerdők olajkitermelő és bányászati határvidékén végzett kutatásaira támaszkodik. Az Amazonas ártere és az Andok-hegység által határolt térség a biodiverzitás és az ásványi anyagok szempontjából a Föld egyik leggazdagabb régiója, ám jelenleg nagy nyomás nehezedik rá a nyersanyagok nagyléptékű kinyerésére irányuló tevékenységek drámai intenzitása miatt. A mű középpontjában egy olyan korszakalkotó per áll, amelyet a közelmúltban nyertek meg az ecuadori síkságon élő Sarayuku őslakosok, akik az „Élő erdő” kozmológiájának a közösség fennmaradásában játszott központi szerepére építették ügyüket.